sommarprodden-logobody

SommarProdden - Podcasten som går in på djupet

Vi träffa tre personer som alla är framgångsrika i musiksverige. Vi pratar framgångar, motgångar, hits och självklart - Sommarplågan! Hur skapas hitsen och hur når man framgång?

SommarProddens programledare är Otto Blücker & Michael Casado, grundare av VAYS och själva musikproducenter. Båda aktiva på många plattformar inom musik och TV i Sverige och själva stora fans av Sommar i P1. Lagom till den svenska sommaren fanns ett behov att grotta ner sig i branschen i form av en podd, resultatet; SommarProdden.

Följ oss på sociala medier under taggen #SommarProdden och @vaysrecords

Våra gäster i SommarProdden är

Linda Nordeman

Linda Nordeman

Hon har stenkoll på musiken i P3. En stark vilja och ett gediget intresse för musik gav henne drömjobbet som musikredaktör.

Anders Johansson (Albot&Albot)

Anders Johansson

Tidigare A&R på Universal Music och driver idag Albot&Albot. Manager för bl.a. Veronica Maggio och Smith & Thell.

Jens Grönberg

Jens Grönberg

Livsnjutare och hjärnan bakom Breakfast Design som står för den visuella biten till bl.a. Axtone Records, Axwell's skivbolag.

#SommarProdden

Podcasten som går in på djupet runt omkring en sommarhit.
En sommarplåga. Arbetet kring låten. Artisten. Marknadsföringen
och allt arbete som sker på sidan av. Utanför studion.

Avsnit 1: Vem är du?

Avsnitt 1: Vem är du?

I första avsnittet presenterar vi våra tre gäster. Vi går bakåt i tiden för att se hur och vart allt började för dem. Deras vändpunkt i livet och varför de gör det dom gör idag.

Avsnitt 2: Hur tar låten fart?

Avsnitt 2: Hur tar låten fart?

I andra avsnittet av SommarProdden gräver vi oss in i spellistor och kulturen kring fenomenet; som enligt många kan komma att ta över för den traditionella radion. Vi skrapar också på ytan kring byggstenarna för en sommarhit och hur låten tar fart.

SommarProdden_S01E03_Det_Visuella_Intrycket

Avsnitt 3: Det visuella intrycket

Avsnitt tre och vi går in på djupet kring vikten med omslag samt profilering av artister och skivsläppen. Vi pratar retusch och composit. Vilka lyckas med sin marknadsföring och hur viktig är den egentligen?

SommarProdden_S01E04_Hype_eller_Swipe

Avsnitt 4: Hype eller swipe?

Det sista avsnittet i SommarProdden går vi fullt in i poddens huvudtema; Sommarplågan. Vi diskuterar favoritlåtar och självklart de mindre önskade låtarna. Vad gör dem unika? Vilket är ditt favoritomslag? Vilken låt skulle du välja att ta med dig till en öde ö? Och självklart har vi en twist till våra tre gäster.

VAYS

Contentbyrå och Skivbolag

Kreativitet och full kontroll

VAYS skapades för att möjliggöra frihet i vår kreativa process. Vi hade ett mål, att skapa hela produkten från grunden - En låt, ett omslag, dess kampanj osv. Livet handlar inte om att finna sig själv. Livet handlar om att skapa sig själv. Dit har vi nått, och nu har vi nya mål.

Skivbolaget VAYS

VAYS är ett skivbolag och en contentbyrå; Förutom utgivning av musik hjälper vi andra artister och varumärken med allt från foto, video, retusch, sociala medier, grafisk formgivning, hemsidor, och till och med dansare/koreografer.

VAYS är en tankesmedja med likasinnade själar som alla har expertiskunskap inom olika områden som korsar varandra på ett eller annat sätt i alla projekt vi tar oss ann.